Práca čašníka

Ste nový, nie? Takže budete musieť určite robiť veľa podradných prác zo začiatku, ako sú umývanie riadov a príborov, plnenie koreničiek, skladanie servítkov či leštenie pohárov. Určite to chvíľku potrvá, než si zvyknete na chod reštaurácie, ako a kde sú umiestnené taniere a ako celý systém obsluhy a rozdelenia povinností vlastne funguje. Budete musieť skutočne dokázať sami sebe, že sa nebudete flákať, alebo sa len tak vytratíte dozadu a zapálite si cigaretu. Schovajte si aj svoj mobil, aby ste nerušene mohli vykonávať svoju prácu a plno sa na ňu sústredili. Nepremýšľajte o sťažnostiach ľudí. Môžu síce testovať Vaše limity, ale nikdy by ste im nemali dať najavo, ako sa práve mizerne cítite. Zákazník je kráľ a platí za Vašu mzdu a v niektorých prípadoch Vám dá aj šťavnaté prepitné. Ak sa budete správať nepríjemne, môžete získať smeny alebo nevýhodné časy, ktoré nikto iný nechce.

Dokonca aj keď ste už videli všetko a ste vysoko kvalifikovaní pre danú pozíciu, počúvajte to, čo má Váš tréner na srdci. Každá reštaurácia pracuje so svojim vlastným vnútorným poriadkom a systémom. Nechajte si veci najprv vysvetliť a potom sa pýtajte.

Pri nástupe do rušnej reštaurácie, je čas, aby ste zdvihli Váš zadok a zrýchlili tempo. Pri prechádzke v reštaurácii, to nefunguje ako pri prechádzke ružovou záhradou. Majte na pamäti – Váš tréner Vás bude tlačiť, a to právom. Nestrácajte čas a držte krok so skúsenejšími kolegami a upravte svoj rytmus.

Vzhľadom k tomu, že budete pracovať v priemysle, kde sa Vaši spolupracovníci spoliehajú na prepitné ako časť z príjmu, budú na Vás prísny, keď urobíte chybu pri stoloch alebo ak budete stáť v ceste. Ak robíte niečo zle, je pravdepodobné, že Vám to niekto povie. Buďte pripravení mať hrubú kožu a učiť sa zo svojich chýb.

Mali by ste sa taktiež pýtať veľa otázok, a tým ukázať skutočný záujem o prácu. Napríklad neprísť na školenie, pretože ste nevedeli ste pracovali, je neprijateľné. Nie je to frustrujúce iba pre majiteľa reštaurácie, ale aj pre Vás. S najväčšou pravdepodobnosťou sa už ani nebudete musieť vrátiť späť. Uistite sa preto pri nástupe, či ste si dobre zapísali Váš pracovný rozvrh a hodiny, ktoré musíte odpracovať.

Najhoršiu vec, akú môžete urobiť, je začať klebetiť s kolegami o tom, čo ste robili tento víkend alebo im porozprávate svoj životný príbeh, zatiaľ čo zákazník čaká na objednávku alebo má prázdne poháre. Sústreďte sa. Buďte priateľskí, ale Vašou prioritou je práca, a nie spoznávanie nových ľudí. To už sa časom zoznámite lepšie z Vašimi kolegami.

Je naozaj dôležité ukázať, že Vás práca aj naozaj baví a pracovať tak s úsmevom! Tiež to ukazuje všetkým, že ste schopný mať dobré vzťahy so zákazníkmi, že ste priateľský, a jednoducho sa s Vami dá pracovať. Úsmev Vám veľmi pomôže vo Vašej pracovnej kariére, takže nezabudnite ho nechať zažiariť.

Naše tipy na vlastnosti, ktoré by mal mať ideálny čašník:

  • Vie presne aké jedlá a vína má v ponuke
  • Je príjemný a milý, ale nie prehnane
  • Namiesto slova „sme“ používa zdvorilostné slovo „ste“
  • Pozdraví sa
  • Udržuje Vaše poháre stále plné