Kupovanie miestnych potravín

Od literárnych bestsellerov až po najnovšie elektronické zariadenia, nemožno poprieť, že cez internet je oveľa jednoduchšie porovnať cenu nákupu. Ale niektorí maloobchodníci tvrdia, že zmena je teraz smerom k nakupovaniu u menších a miestnych výrobcoch. Vianočné tržby môžu predstavovať medzi tretinou a takmer dvoma tretinami ročného obratu maloobchodníka. Zlé vianočné zárobky môžu znamenať katastrofu pre malý podnik (rent hus hver dag).

A existuje veľa dôvodov, prečo stojí za to, aby ste sa zastavili u miestnych obchodoch pre niektoré z vašich darčekov a potravín. Pozrime sa na niektoré z najlepších dôvodov. Vaše výdavky podporia miestnu ekonomiku. Výskum o výdavkoch miestnych orgánov ukazuje, že za každé 1 euro, ktoré ste minuli a teda dali malým alebo stredným podnikom, zostalo 63% v miestnej ekonomike, v porovnaní s 40 centov u väčších podnikov alebo firiem.

Ulice osídlené prosperujúcimi nezávislými podnikmi zvyšujú ceny blízkych domov, podľa nedávnej štúdie. Výskum spoločnosti American Express zistil, že ceny nehnuteľností v blízkosti prosperujúceho centra mesta vzrástli za posledné desaťročie v priemere o 40 000 eur viac ako iné nehnuteľnosti.

Je to etická voľba. Nákup mimosezónnych produktov, ako jahody v decembri, znižuje vaše ekologické poverenia. Rovnako ako jesť morky a iné zvieratá, ktoré prelety do polovici po celom svete alebo sú zabalené vo vrstvách z plastu. Keď nakupujete u miestnych mäsiarov, pekárov, poľnohospodárskych obchodov a zelených potravín, je pravdepodobné, že slušné percento produkcie malo krátku cestu z vidieka. Spolu s podporou miestnych poľnohospodárov to znamená, že potraviny pravdepodobne obsahujú viac živín a menej balenia.

Predávame nepredvídateľné, jednorazové dary. Nezávislé obchody často skladajú položky, ktoré sa vyrábajú na miestnej úrovni a nie sú k dispozícii inde: kúpite šaty od mladého návrhára a je malá šanca na to, aby ste prišli na kancelársky vianočný večierok, a niekto iný nosí to isté ako vy. Pokiaľ ide o darčeky, nepredvídateľné jednorazové položky sú veľkým plusom nezávislých obchodov. Dajte svojmu synovcovi ručne vyrobenú hračku a prinajmenšom nebude totožná so všetkým, čo už má (liste over håndholdt støvsuger).

K dispozícii je aj hyper-miestny darček: nezávislé kníhkupectvá často skladujú tituly miestnych autorov, ktoré ešte nie sú na policiach hlavných reťazcov. Miestne obchody tiež podporujú miestnych umelcov a dizajnérov, výrobcov potravín a pestovateľov, takže kupujete produkty absolútne jedinečné pre vašu oblasť. Budete podporovať začínajúcich podnikateľov. Trhy remeselníkov pomáhajú podporovať talenty ďalšej generácie dizajnérov a maloobchodníkov. Sú to ohniská inovácií. Existuje neustály obrat nových produktov a predajcovia počúvajú požiadavky zákazníkov. Ak je napríklad koláčová výplň populárna, spoločnosť na to odpovie a rýchlo ich dodá viac – a môžete tiež navrhnúť veci, takže môžete dokonca mať trochu vplyv na výrobky v predaji.
Môžete pomôcť vybudovať komunity. Kníhkupectvá, kaviarne a remeselnícke obchody často zvyknú hosťovať rôzne podujatia, od knižných skupín až po kluby pletenia a detských udalostí. Ak podniky nie sú podporované, miestne skupiny majú tiež tendenciu zmiznúť. Trhy tiež často poskytujú priestor komunitným skupinám a sociálnym podnikom. Trhy môžu mať hodnotu pre komunitu, pretože pre stánky je často spoločenský účel – môžu to byť verejné priestory, ako aj maloobchodné predajne. Môžete získať lepšiu cenu alebo dobrú radu. Potraviny poskytujú neformálne 10% zľavy; a držitelia stánkov na trhu sú pripravení rokovať o cenách.